Monday, March 26, 2012

Kalau jumpa sila pulangkan.

Last timbang berat badan.

Dah tiga minggu kucing gua ni tak balik rumah. Satu rumah dah risau. Biasa paling lambat dia merayap pun sehari jer. Keluar pagi dekat maghrib nanti dia balik. Tapi la ni dah tiga minggu tak balik. Entahkan mati kena makan anjing, entahkan sesat, entahkan kena culik dengan Cik Habsah Harun. Macam-macam kebarangkalian boleh terjadi. Benda kalau dah comel dan bijak memang ada saja yang cemburu. penat gua train kucing ni.

Walaupun kucing gua ni sekadar kucing kampung yang kita boleh jumpa bersepah-sepah dipasar malam atau dibengkel kereta, tapi dia tetap menjadi kucing kesayangan keluarga. Ahhh, sebenarnya apa benda pun kalau kita dah bela dari kecik akan jadi benda kesayangan juga. Semut pun kalaukita bela dari dalam telur, lama kelamaan kita jadi sayang. Apatah lagi kucing. Kucing gua ni bijak. Antara kebijaksanaan dia ialah sejauh mana pun dia keluar, bila dia rasa nak terkencing atau terberak dia tetap akan berlari masuk ke bilik air rumah untuk melepaskan hajat. Mungkin juga antara satu-satunya kucing didunia yang pandai menyapu sampah. Ya, gua tipu.

Jadi kepada sesiapa yang ada terjumpa atau tercuri, harap dapat pulangkan semula kepada gua. Sekarang ni ular sawa dan labah-labah peliharaan gua dah tak berteman. Kepada Cik Habsah awak jangan nak gelak sangat! Kalau saya tahu awak yang kebas, memang tak teragak-agak saya saman awak!!



4 comments:

  1. Ni sampai berapa kali nak seb0t Cike Besah! 0k. Fine!

    ReplyDelete
  2. kahkah habsah harun jugak salah. kite pon penah hilang kucing, smpai skrg tak jumpe, entah2 dah keje gomen

    ReplyDelete