Friday, March 15, 2013

Jangan bersedih.


Lama aku tak update blog. 
Mungkin dah lebih dari lima tahun.
Aku percaya ramai yang rindu dan tertanya-tanya.
Hidup ini tidak ada status. 
Hari ini kita diatas pasti esok kita akan berada dibawah semula.
Percayalah.
Tinggalkan masa silam mu dan binalah hidup baru.
Jangan dipandang lagi perkara yang sudah berlalu.


"Wahai masa lalu yang sudah berlalu dan selesai, tenggelamlah kamu seperti tenggelamnya mataharimu. Aku tidak akan menangisi kepergianmu, dan kamu tidak akan melihatku termenung sebentar pun untuk mengingatimu. Kamu sudah meninggalkan kami semua. Pergilah dan jangan kembali lagi. "

"Wahai masa depan, engkau masih dalam keghaiban. Maka aku tidak akan bermain dengan khayalan dan memperjudikan nasib hanya kerana satu agakan. Aku juga tidak bakal memburu sesuatu yang belum tentu ada, sebab esok hari mungkin tidak ada sesuatu. Esok hari adalah sesuatu yang belum diciptakan dan tidak ada satu pun darinya dapat disebutkan."

"Hari ini kepunyaan aku" merupakan ungkapan yang paling indah dalam "kamus kebahagiaan", kamus bagi mereka yang ingin menikmati hidup yang paling indah dan menyeronokkan.

Jangan Paksankan Hari Esok Hadir Sekarang!


8 comments: