Thursday, October 25, 2012

Cincin celaka dan Myspace punya cerita.

 6 Julai 2008


"Cincin tu tetap harga wak".
"Memang cincin tu harga, tapi dah tak ada nilainya wak."
"Nilainya bila awak pakai cincin tu dan awak letakkan sepenuh jiwa dan kasih sayang awak pada cincin tu."
"Cincin tu adalah saya."
"Tapi cincin tu sekarang dah tak ada nilainya pada awak kan."

Sehari sebelum gua buang cicin risik dan tunang gua dalam lubang jamban. Dan gua flushkannya dalam keadaan mata tertutup. Biar dia pergi bersama segala kekotoran yang sekian lama bersarang dalam jiwa dan sanubari gua. Gua dah penat meletakkan segunung harapan pada cincin tu. Jika benar cincin tu adalah jodoh kami, gua percaya sejauh mana pun dia mengembara ke lubang dan dasar kekotoran, satu hari nanti dia akan pulang juga kepada yang berhak.


No comments:

Post a Comment