Friday, April 15, 2011

Terapi bagi give up.

Gua ajak sekali jer. Cukup. Dan gua tak akan ajak lagi sampai bila-bila. Kadang-kadang give up dalam sesetengah kes memang ada baiknya.

Harapan ni sifatnya kadang-kadang menyakitkan. Lebih pedih dari tercucuk paku kat kaki sendiri.

Jadi gua rasa ada baiknya gua give up, masuk gear reverse atau buat pusingan U, tekan minyak sampai cecah lantai dan terus berlalu pergi. Lagi gua tunggu lama-lama kat sini lagi sakit hati. Bukan ada tow truck nak datang membantu pun.

Give up sebenarnya bukan sifat orang penakut, tapi sebaliknya sifat orang yang sentiasa bersedia untuk sebarang kemungkinan. Sifat yang lebih bersifat selamat. Amatur kadang kala lebih baik dari professional yang terlalu berani sehingga terlupa pada risiko.

Berani macam mana pun, kadang kala kita perlu beringat yang hidup ini sentiasa berkemungkinan. Apa pun boleh berlaku dan berubah dalam sekelip mata..

Gua betul-betul give up! dan gua perlukan terapi.




Terapi pertama bagi makan Corn Snake.


Terapi kedua bagi makan sang bedal.


Satu yang gua tak pernah give up adalah hal-hal yang berkaitan dengan haiwan. Walaupun haiwan tidak mempunyai akal, gua yakin mereka tidak akan mengecewakan gua walau apa pun yang terjadi....

5 comments:

  1. oooo...emmmmm...geeeeee....
    meremang tengkuk tgk ular.
    ingatkan bela sekor je..


    btw, don't give up...go!go!go!..
    eceh.

    ReplyDelete
  2. Asek kucing jer, tak nak cuba bela ular pulak?keh keh keh

    ReplyDelete
  3. kau bela ular ha din? kagum kaget! :)

    ReplyDelete
  4. Ok dinn... Hamster aku tetap menyambut aku pulang kerja dengan girang... sambil meminta makanan untuk menjamu selera... selalu nak manja ngan aku, makan nak dari tangan aku walaupun dah tersedia dalam dulang diaorang... hehehe

    ReplyDelete