Wednesday, November 7, 2012

Cemburu itu anjing dari neraka.


Dulu aku ada seorang kawan perempuan.
Cantik.
Putih.
Tinggi lampai.
Bergaya.
Suka kucing.
Ada PHD.
Persis seorang model
Dan berdenyut.

Kami berkawan. Berhubung dan berjumpa.
Sekarang.
Dia dah pun bergelar isteri orang.
Aku okey.
Dia okey.
Kami tiada jodoh dan tidak lagi berhubung.

Dengar cerita suaminya cemburu kami berkawan.
Sangat cemburu.
Aku faham.
Aku okey.
Aku senyum.
Aku tumpang gembira dia bahagia.

Aku?
Kereta buruk.
Rupa tiada.
Rumah pun tiada.
Gaji pun bawah dua K.
Kerja pun tak pakai kasut kilat, seluar slack, kemeja dan bertali leher.
Maksu pun kata muka aku semak penuh dengan bulu.
Aku okey.
Dia pun okey.

Suaminya ada stesen minyak.
Persis orang senang.
Rumah besar ada banyak bilik.
Kereta besar dan mampu memberikan keselesaan 
dan kebahagiaan.
Aku okey.
Dia pun okey.
Dia bahagia aku pun bahagia.

Aku senyum panjang.
Aku tersengih gembira.
Aku bangga.
Aku tidak pernah cemburu.
Rupanya aku masih berada "diatas" 
bagi sesetengah orang yang sudah "Berjaya"


No comments:

Post a Comment