Wednesday, October 31, 2012

3 Way Split Humanity Brutality - Discrusher, Hellexist, Black Wing Of Vengeance / CD / RM10


Ganas kan cover cd ni?

Aku layan cd ni sepanjang perjalanan nak ke tempat kerja hari ni. Masa memandu ada rasa macam nak terajang pintu dan suis power window. Hangguk-hangguk, geleng-geleng kepala aku layan cd ni. Kalau ada yang perasan mungkin dia orang ingat aku gila. 

Power betul band yang terlibat dalam split ni. Discrusher aku suka part drum dan vokal dia. Selang seli dengan growl dan jerit. D-beat crust yang rancak dan bertenaga. Drum stail d tak, d tak dengan double padle. Susunan musick dia orang pun nampak kemas dan padu. Celaka apa benda aku review ni? Ahh... 

Okey, Hellexist pulak, gila apa intro dia orang je dah panjang nak mampus. Aku tunggu juga bila nak masuk part lompat hardcore. Tapi gitar dia macam tu jugak. Lepas tu lagu bukan main panjang lagi. Patutlah dia orang cuma kasi dua lagu je untuk split ni. Pada aku musick Hellexist kali ni aku rasa macam kurang rancak dan cergas. Lagu nombol dua aku rasa power sikit. Musick stail d-beat crust apa dia orang main pun aku tak tahu. Ada elemen metal sikit-sikit. 

Yang last sekali Black Wing Of Vengeance. Aku dah mula minat dengan band ni masa mula-mula dia orang keluarkan demo dulu. Memang power. Entah, macam grind metal pun ada stail dia orang main ni. Sikit-sikit ada juga ke arah krasti. Entah. Yang penting power dan buat kita rasa nak terajang pintu sekali lagi bila dengar. 

Dari segi kualiti rakaman aku rasa semua power, cuma part B.W.O.V je aku rasa kualiti dia macam suram sikit. Macam mana pun semua masih boleh didengar lagi. Artwork, produksi cd apa semua memang sempurna. Macam biasa, hitam dan putih trademark krasti, punk dan d-beat. Tapi sejak-sejak ni aku kurang minat sikit dengan cover cd yang licin-licin ni. Tak tahu la kenapa. Dah la, banyak lagi kontena aku nak kena angkat ni. Kalau nak lagi puas hati beli dan nilailah sendiri. ( 18 Oktober 2012 )



No comments:

Post a Comment