Tuesday, June 28, 2011

Hujung minggu saya.

Yang sebenarnya gua nak buat entri ni dari hari tu lagi. Tapi disebabkan terlalu malas dan tak ada idea, benda ni jadi tertangguh sampai la sekarang ni. Ini pun gua paksa diri walaupun gua tengah sakit perut. Kalau tak sampai kesudah pun tak siap-siap. Lagi pun dah berapa minggu gua tak update apa-apa dalam blog ni. Gua yakin pasti ada makwe yang rindu.

24 jam gua tak tidur, tak sempat sarapan, cuma sempat mandi sahaja semata-mata nak turut serta dalam acara yang telah dianjurkan oleh Kelab Belia dan Sukan ni. Bukan selalu benda-benda macam ni ada. Tak. Sebenarnya acara ini adalah projek dan idea dari kelab AEJB. Rasanya kalau sebut AEJB haram apa pun orang tak tau. Senang cerita kelab Toyota SEG kat Johor Bahru ni la.

Gua bukan tergolong dalam kelab ini walaupun kami sama-sama dari keluarga Toyota. Gua dan rakan-rakan yang memiliki kereta lama jenis Toyota telah dijemput oleh mereka-mereka ini untuk memeriahkan majlis. Biasalah, mana-mana event pun kalau tak ada gua, memang tak meriah. Tak. Maksud gua Cik Corona la. 

Gua dengan balik dari kerja malam, tak tidur, terus bersiap-siap untuk ke acara ini. Dia punya semangat tu memang lain macam sikit. Maklum sahaja la, gua dah lama tak turun padang secara berkelomok. Acara ni gua anggap sebagai pemanas badan untuk acara besar kat Port Dickson bulan Julai nanti.

Entah, yang sebenarnya gua tak tau nak cerita apa benda. Perut gua dah lebih dari 24 jam tak berapa sihat. Berak-berak tu jangan cakap la. Gua rasa dalam tempoh lebih 24 jam ni dah dekat dua puluh kali kot gua keluar masuk jamban. Kadang-kadang rasa macam nak melecet pun ada. Itu belum masuk lagi sintom rasa nak muntah.

Ini semua berpunca dari asam apa benda entah yang gua makan hari tu. Lu orang tengok la gambar dan video yang dah tersedia ada ni. Gua nak berak sekejap. Sebenarnya gua cuma nak kasi tau yang Cik Corona menang lagi pada hari itu untuk kategori olskool. Maknanya Celica, AE86, KE70, AE70 dan segala kereta lama dua pintu yang sinonim orang tahu 'rare' habis kena tapau dengan kereta empat pintu yang langsung tidak rare dan menggunakan enjen asal! Kah kah kah!

Gua rasa puas dan sekarang gua nak berak puas-puas!


Ok, ni ada sikit dokumentari dari Farid Awaluddin. Gua rasa lepas ni dia dah boleh mintak job partime dengan Pohon Minda

Gua sebenarnya malu nak naik atas pentas. 

Apatah lagi nak tunjuk muka depan orang ramai. Malu la siak! Sepatutnya Cik Corona sendiri yang kena naik pentas dan ambil hadiah! 

 Budak ni tak ada Toyota pun, tapi aku tengok dia orang paling sibuk sekali untuk event ni. Memang perangai  mintak kena tendang!

 Errr segan sebenarnya gua nak masukkan gambar ni. Tapi atas permintaan peminat, gua layankan juga.

 Sebelum balik kasi belanja dulu. 

Cik Corona ni sesekali kena garang-garang juga, baru orang takut nak ngurat! 

Ok, sebelum beredar Cik Corona sempat juga tinggalkan cap jari pada tapak parking Angsana. Gua harap makwe lama dapat cam ini kerja siapa. 

Ini bukan gua, tapi individu yang bertanggungjawab bawak Cik Corona pada hari tersebut. Walaupun dah 24 jam tak tidur tapi muka tetap maintain garang.

5 comments:

  1. leh tahan gak dia ngaum..bg kat gua la bro..gua bagi lu moto kriss. acane?

    ReplyDelete
  2. apasal bunyi kete lu macam pondan?

    ReplyDelete
  3. Нeya great website! Does running a blοg ѕimilar to this requіre а great deal of
    wοrk? I've no understanding of coding however I had been hoping to start my own blog in the near future. Anyway, if you have any ideas or techniques for new blog owners please share. I understand this is off subject but I simply wanted to ask. Thanks a lot!

    Also visit my homepage - unlock iphone 3g

    ReplyDelete
  4. Hi there, ӏ enjοy rеаding thrоugh your
    аrticlе. Ӏ wanted to write а lіttle comment to supρort you.



    My pаge: activate iphone without itunes
    My site - jailbreak iphone

    ReplyDelete