Thursday, June 9, 2011

Cerita dia macam ni... ( Bahagian Dua )



Cerita dia macam ni...

Hari ni memang gua dah pacak satu semangat untuk berkerja dengan lebih rajin dan berdedikasi lebih dari hari-hari biasa. Gua target malam ni nak angkat seratus kontena. Ini harapan dan cita-cita gua untuk malam ni. Memang dah berkobar-kobar sejak dari rumah lagi.

Masa gua tengah duduk tepi divider kat tempat kerja, tiba-tiba datang member gua yang bini dia kerja kat Public Bank cawangan Kulai dengan wajah yang tenang. Tanpa ditanya-tanya, tiba-tiba dia bersuara "awek yang hari tu attend lu baru jer minggu lepas bertunang".

Gua cuma jawab "Oh ye ke? ok la tu" sambil terus berlalu pergi.

Ok, gua tak tanya apa benda pun. Tiba-tiba dia bukak cerita. Aduhh... apa benda ni?

Tiba-tiba juga ada satu perasaan yang tak berapa best meresap dalam diri gua. Rasa serba tak kena. Rasa tak selesa, rasa rimas dan rasa... ah tak tau gua nak cakap macam mana. Siakap tiga rasa pun gua rasa lagi best dari benda yang gua tengah rasa sekarang ni.

Gua pergi bilik locker, gua cari satu pintu yang agak-agak gagah, kuat dan keras. Tanpa membuang masa gua terus terajang pintu tu dengan sekuat hati.

Nahhh... sekarang ni barulah ada perasaan lega sikit dalam diri gua. Sakit dikaki gua dah tak peduli. Tak, sebenarnya tak sakit apa pun. Kaki gua lagi keras dari pintu tadi.

Gua belum terlambat ok! gua baru beria-ria nak sms makwe tu malam ni. Tapi bila kawan gua tu dah bukak cerita yang makwe tu baru minggu lepas bertunang, gua terus tak jadi nak sms makwe tu. Apa kejadah gua nak sms makwe yang baru seminggu bertunang. Lu ingat gua jenis perangai macam Timmi Cacat ke?

Ok, sekarang ni gua dah tak payah bersusah payah nak pergi Public Bank tu lagi. Anggap jer semua urusan gua dah selesai. Sekarang ni gua tengah tunggu duit gua masuk jer.

Bila teringat duit gua nak masuk, otomatik mood gua untuk berkerja pada malam ni jadi stabil semula...





9 comments:

  1. Bukan rezeki ko Din... Cuba utk peluang seterusnya... hehehehe

    ReplyDelete
  2. ala abg din kan kacak. ade je lg tuuuuwwww. keh keh keh

    ReplyDelete
  3. TIMMY CACAT yg xtahan tu..kihkihkih

    ReplyDelete
  4. Kesian kau dik. Pagi tadi tengah nak siap gi keje teringat hal kau dgn budak PB ni. Kau nak akak rekemen satu kawan ? Dia pun tengah cari jodoh ni.

    ReplyDelete
  5. din, jodoh tu macam mana pun kena usaha.

    ReplyDelete
  6. pat0t la.. abeh malam ni sms sapa la pulak..emm

    ReplyDelete
  7. alahai sian ah.

    takpe bunga banyak kuntum. pedehal beb.

    :)

    ReplyDelete
  8. Sedih gak gua baca..

    ReplyDelete