Sunday, April 10, 2011

Terperangkap didalam baju hujan sendiri

Sudahlah basah kuyup merempuh hujan lebat untuk ke tempat kerja, kini terperangkap pula di dalam baju hujan sendiri. Lemah betullah gua...

Memang agak aneh bunyinya. Tapi itulah hakikatnya. Zip baju hujan gua rosak dan tak boleh nak buka. Kalut juga gua tadi. Bila gua fikir semula, takkan gua nak pakai baju hujan yang dah basah kuyup ni sepanjang malam? tak kan nak solat, makan, baring dengan baju hujan yang dah basah ni?

Cangkuk pada zipnya dah patah. Gua pun tak pasti sejak bila dia patah. Kemudian gua pula boleh zip sampai atas ( sampai bahagian leher ) sebab gua ingat tak akan mengundang masalah. Dalam saat-saat genting nak meredah hujan mana ada masa nak cekidot zip ok ke tidak. Main sarung dah terus meredah hujan.

Samapi tempat kerja nak bukak dah tak boleh. Zip dah stuck. Mengelabah kejap gua. Dah tak pasal-pasal kena minta tolong kawan-kawan. Hampir setengah jam juga la nak kasi bukak zip tu. Kalau tak dapat buka tadi, tak tau la apa nasip gua. Berkepam badan gua dengan baju hujan ni. Silap hari bulan boleh demam pula nanti.

Itulah orang kata, ingat senang ke nak cari rezeki hala? mesti ada saja halangan...

Esok lusa gua kena beli baju hujan baru la nampaknya...

2 comments:

  1. beli baju hujan yang ada butang la bro..
    tak payah nak berzip bagai..
    hahaha..

    ReplyDelete
  2. ahahaha kompeni tak kasi baju ujan baru lagi la..nak beli sendiri masih belum mampu..

    ReplyDelete