Friday, April 22, 2011

K.L.M.J

Gua tak suka sebenarnya benda ni. Tapi kadang-kadang dia datang sendiri. Gua tak pernah minta untuk jadi bergini. Gua tak pernah jemput dia untuk datang. Walau sekali!

Bila keadaan sudah menjadi tenang, dan gua pun dah lupa dengan peristiwa, nanti dia datang lagi. Gua bukan lembik sangat nak berhadapan dengan benda-benda macam ni. Tapi benda-benda ni dan kedatangannya kadang-kadang boleh membuatkan mood gua jadi tak berapa cantik. Bila mood dah tak cantik, nak buat apa kerja pun jadi tak sedap.

Dan semalam dia datang lagi. Untuk kali ke berapa pun gua tak pasti. Mungkin juga syaitan berusaha untuk melemahkan semangat gua untuk terus melupakan kenangan-kenangan lama. Kerana syaitan tahun yang kelemahan gua terletak pada kenangan lama.

Benda ni seolah-olah dia tidak rela gua terus melupakannya. Gua tak pasti samada dia pun rasa seperti apa yang gua rasa ketika ini. Walaupun sudah hampir lima tahun berlalu. Tapi benda ni kadang-kadang masih juga menghantui fikiran gua. Maksud gua kadang-kadang. Kalau selalu, dah lama gua jadi gila.

Ada satu masa gua berfikir dalam-dalam. Apa benda yang terjadi sebenarnya pada gua? apa hikmah di sebalik kejadian? entah. Kadang-kadang macam-macam sampai gua dah tak mampu nak berfikir lagi. Gua switch off dan gua masuk tidur. Atau kadang-kadang gua layan perasaan dengan makan nasi.

Semalam dia datang lagi dalam tidur gua bersama dua orang anaknya dan juga suami tersayang. Ohhh, gila apa semua ni. Yang paling tak sedap, dia datang dalam suasana kenduri kahwin. Gua sempat berbual-bual dengannya. Tapi sumpah gua tak ingat apa benda yang gua borakkan.

Gua anggap saja ini semua kerja syaitan yang cuba nak melemahkan semangat gua.

Dan bila gua sedar dari tidur, semua orang tak ada di rumah dan ini bermakna gua terpaksa duduk di rumah lagi sepanjang hari kerana ketiadaan alat pengangkutan untur keluar merayap. Secara otomatik mood gua terus berubah menjadi KLMJ. Entah apa yang gua KLMJkan pun gua tak tau...




4 comments:

  1. ada takde kita pegi je la BP malam ni,cari pasal....buat benda-benda berani mati ni adrenaline dia boleh tahan juga

    ReplyDelete
  2. Baiklah. Pikap gua. Untung2 sampai sana ada benda yang dapat mengubah nasip kita.

    ReplyDelete