Monday, January 17, 2011

Poster T.Djan dan KLMJ

Tiba-tiba gua terpandang satu poster Tengku Djan yang masih bergulung kemas didalam bilik gua. Tercatat tarikh disatu sudut poster 09 September 2007 dengan catatan ringkas "Shes crying". Secara otomatik fikiran gua ligat berpatah balik ke ruang legar masa lampau yang dah lama gua tinggalkan. Peristiwa terjadi masa Tengku Djan turun beraksi di Pasir Gudang pada tarikh tersebut. Gua bukan nak bercerita pasal hal Tengku Djan, tapi gua nak bercerita hal "Shes crying tu.

Selesai acara pada petang tu, gua pun bergegas ke Taman Cempaka untuk pikap makwe lama gua. Masa ni status gua memang dah putus pun. Tapi masih boleh keluar berdua lagi. Tak susah, ejas sikit, pujuk sikit merasa la keluar berdua. Seperti biasa gua bawa dia pusing-pusing Danga dengan menaiki Cik Corona. Masa tu Cik Corona dah banyak berubah dari pandangan mata dia. Tapi masih mengekalkan warna merah meroon. Macam-macam hal yang dia tanya. Dari seat Bride yang gua baru tukar, rim sukan Works 17 inci hinggalah kepada hal-hal teknikal berkaitan LSD. Gua bercerita bagai seorang ilmuan hal-hal kereta dengan penuh semangat. Tak heran kalau makwe lama gua ni tau selok belok enjen 13B, Webber, 4AGE, turbo dan bagaimana nak mengesan kalau ada lampu signal terbakar. Senang cerita dia lagi pandai dari suami ( sekarang ) dia tentang hal-hal teknikal kereta.

Tapi entah macam mana boleh terlari topik pulak petang tu, dari berbual hal-hal kereta menyimpang pula ke perkembangan peribadi. Gua seperti biasa  masa tu memang masih single dan mengharap lagi. Masa tu la. Dia pun faham. Sekarang ni walaupun masih single, tapi gua dah tak mengharap sesen apa pun. Tiba waktu hampir senja, suara dan riak wajah dia pun mula berubah. Dari ceria menjadi semakin suram, sesuram terbenamnya matahari menggantikan sinaran bulan. Maka dia pun bercerita segala masalah yang bersarang didalam kepala. Gua macam tak percaya, setiap ayat dan cerita yang terlafaz dari bibir dia, diiringi dengan air mata yang begitu lebat dan sayu sekali air mata menitis membasahi seat Bride Cik Corona. Bersungguh-sungguh bercerita pada gua. Apa perasaan gua agaknya masa tu?

Dengan gua pun dulu tak pernah menangis begini lebat. Bertapa hebatnya lelaki yang boleh buat dia menangis sebegini rupa. Rasa macam nak lepuk jer kepala mamat tu kalau dia ada dekat sebelah gua masa tu. Ceh, padahal dalam hati gua bertepuk riang. Jauh disudut hati ada juga bunyi-bunyi padan muka sebenarnya. Kah kah kah. Kadang-kadang gua pun tak paham dengan sesetangah orang. Berani meluahkan masalah dan mengadu nasib dengan bekas pakwe atau makwe atau bekas suami atau isteri. Kadang-kadang gua terfikir juga, gua ni tempat terbaik untuk mengadu nasib ke?

Ahhh, jangan fikir yang bukan-bukan, ini sekadar cerita lampau gua disebalik poster yang bergulung tadi. Sebab tu gua tak tampal pun poster tu menghiasi bilik gua. Kisahnya tak menarik untuk ditatap, dan cerita ni tak sedikit pun buat gua down. Bila dikenang-kenang balik rasa kelakar pun ada juga. Kelakar tengok makwe orang lain menangis bersungguh-sungguh sebelah gua. Dan gua pun tak tau nak buat apa masa tu melainkan cuba mendamaikan hati pemilik air mata dengan kata-kata perangsang dan positif. Kadang-kadang kita memang perlu hipokrit untuk menenangkan perasaan orang yang kita sayang. Gua berani bukak cerita ni sebab gua yakin makwe lama gua tak tau gua ada blog. Kah kah kah.

Ok. Kalau ada siapa-siapa yang berminat nak dapatkan poster Tengku Djan tu, boleh hubungi gua. Untuk pengetahuan, poster tersebut lengkap dengan tandatangan drifter nombor lima terhebat didunia! Sekian terima kasih.

10 comments:

  1. uda really hates this! maybe maksu also..

    ReplyDelete
  2. "Kadang-kadang gua terfikir juga, gua ni tempat terbaik untuk mengadu nasib ke?"

    macam nak hemp0k aja baca ayat tu.cis!

    ReplyDelete
  3. eleh...jangan sampai saya cakap i love u kat awak!

    ReplyDelete
  4. bukan lu pernah cerita dengan gua ke, yang lu menangis sekali dengan dia. siap tarik tudung dia nak lap air mata.... kah kah kah

    ReplyDelete
  5. ah sial,kalo ada button 'like' kat sini kan bagus
    kahkahkah

    ReplyDelete
  6. Betul la Bo... Takkan awek nangis kat sebelah..senyap cam kayu jek... Gua rasa entry ni ada sedikit tersasar la kot...kekekeke

    ReplyDelete
  7. gгeat іssues аltogethеr, you juѕt reсeived a brаnd new
    rеader. What would уou ѕuggest in гegards to уοur
    submit that you made а few days аgo?

    Any sure?

    mу blog ... iphone dev team

    ReplyDelete