Monday, June 13, 2011

Cemburu


Sekadar gambar hiasan. Tidak ada kena mengena dengan ini cerita. Tapi masih tak lari dengan topik cemburu.

Sebenarnya gua cukup rimas dengan pesen makwe yang kuat cemburu tak tentu hala. Walaupun gua belum ada makwe, tapi gua nak pesan awal-awal pada diri gua sendiri supaya dijauhkan dari bertemu dengan makwe yang kuat cemburu. Gua pun tak tau apahal nak cemburu membabi buta siang dan malam. Kalau nak kata hensem, gua rasa Gambit tu lagi hensem dari gua. Gua rasa lagi elok pergi cemburu-cemburu dengan pakwe yang muka hensem dan ada banyak duit.

Sebenarnya gua sepatutnya bersyukur dari dulu lagi sebab, sepanjang gua bercinta dulu, gua telah dikurniakan seorang makwe yang tak cemburu membabi buta. Jenis yang sangat faham dengan kerenah dan perangai gua. Gua rasa bebas dan riang. Dia tahu yang gua bukan jenis lelaki plaboy macam Timmi Cacat. Lu ingat makwe gua yang dulu tak kenal Timmi Cacat? Sikap saling mempercayai tu yang lebih utama. Kalau semua benda pun dah susah nak percaya, elok bercinta dengan pondok talifon je.

Gua bukan nak 'up' makwe lama gua, tapi banyak sikap-sikap dia yang gua masih tak jumpa pada makwe-makwe zaman moden sekarang ni. Walaupun pada akhirnya dia tinggalkan gua keparit, tapi tak bererti semua sikap dia tidak berguna dan tak boleh pakai. Celaka! ini bukan entri pasal makwe lama gua ok! gua cuma nak kasi tau yang gua sangat-sangat rimas dengan makwe yang kuat cemburu.

Memanglah, semua pun tahu yang cemburu tu tandanya sayang. Gua pun kadang-kadang cemburu juga dengan makwe yang padahal bukan makwe gua pun. Tapi tak adalah sampai mendesak. Tapi kalau dah sampai gua tengah baring bawah kereta repair long shaft pun dia masih tak percaya, susah juga. Tengah ejas tepet pun nak kena terangkan sampai lima enam kali, nak jadi apa. Takkan semua aktiviti nak disertakan dengan MMS. Melampau betul!

Gua tak nak status dah ada makwe menghalang pergerakkan gua untuk berkawan dengan ramai orang. Gua suka berkawan, tapi bukan mengatal. Jangan risau, lelaki tak hensem macam gua ni mana ada ramai makwe yang suka. Itu pun masih nak cemburu. Tak faham betul gua dengan sikap sesetengah makwe ni.

Setiap hari gua berdoa agar dijauhkan dari berjumpa atau berkahwin dengan makwe yang kuat cemburu. Yang kuat seks pun kalau boleh gua tak nak juga. Sebab masa gua berkemungkinan lebih banyak dibengkel dari diatas katil. Kalau nak cemburu juga, cemburulah dengan spanar atau pemutar skru. 

Dan sebenar-benarnya gua pun berdoa agar dijauhkan dari sifat cemburu yang membabi buta terhadap pasangan gua ataupun mana-mana orang sehingga memudaratkan diri sendiri dan keadaan sekeliling. Cemburu yang melampau tu sebenarnya hasutan syaitan. Semoga gua diberikan kekuatan untuk tidak tunduk pada hasutan syaitan.

Itu je gua nak pesan. Sekian terima kasih.

4 comments: