Tuesday, March 1, 2011

The fact is...

Sebenarnya hobi yang memerlukan kita banyak habiskan masa dirumah ni memang bagus. Sekurang-kurangnya mak pun tak bising-bising sebab selalu keluar rumah. Kalau ada bini pun bini jadi sejuk hati bila tengok suami selalu ada dirumah. Kalau ada makwe pun, mungkin makwe tak risau sebab pakwe selalu ada kat rumah. Sebenarnya secara tak langsung hobi yang memerlukan kita duduk dirumah ni memang direstui oleh banyak pihak.

Sejak aktif semula dalam benda-benda kecik ni, gua memang dah jarang sangat keluar merayap tak tentu hala. Nak keluar sekejap pegi beli berus gigi pun dah malas, main oder kat Mudah.Com saja. Kalau keluar pun jenis dua, tiga jam lepas tu sebelum maghrib dah terpacak depan rumah untuk menyapu sampah. Nak lepak bengkel kasi hitam tangan pun sekarang ni dah malas. Kalau rasa nak keluar pun gua lebih selesa keluar pada waktu malam. Itu pun lepas Isyak dan akan pulang paling lewat sebelum pukul dua.

Hobi yang memerlukan kita duduk dirumah ni pun sebenarnya agak jimat juga. Jimat sebab tak perlu selalu keluar. Bila selalu keluar dah tentulah minyak kenderaan pun nak kena isi. Minyak dah la macam gampang sekarang ni harga dia. Lepas tu kalau dah keluar, terjumpa pulak kawan-kawan, mau-mau kena pekena teh dulu. Itu peken teh, kalau terjumpa kawan-kawan yang "high class", mau dia ajak lepak Mekdi. Tu semua duit tu!

Gua harap satu hari nanti kalau gua ada makwe, biarlah dia faham dengan hobi gua yang suka duduk rumah ni. Jangan gatal-gatal time gua tengah semangat polish kereta dia ajak keluar semata-mata mintak temankan pegi beli pampers!

2 comments: